دستگاه زغال ساز اروند

دستگاه تولید زغال اروند

دستگاه زغال ساز اروند

دستگاه تولید زغال اروند

نکات جوشکاری در کوره تولید زغال

نوع جوشکاری بدنه کوره تولید زغال باید از Co2 و ARGON باشد، زیرا این جوشکاری خصوصیت فلز بدنه را از بین نمی برد. داخل کوره تولید زغال باید محیطی باشد که هوا در آن وجود نداشته باشد یعنی زمانی که جوشکاری انجام می شود، طوری این کار صورت بگیرد که هیچگونه گازی مانند اتمسفر، نیتروژن، هلیم و بقیه گاز های فرار در آن وارد نشود که این امر باعث شده زمانی که کربونیزاسیون زغال انجام می شود، مرحله هموژن به صورت دقیق روی چوب انجام شود که این امر باعث می شود زغال هایی که از این کوره تولید زغال بیرون می آید کیفیتی عالی داشته باشد. اگه جوشکاری به این صورت انجام شود باعث می شود که اکسیژن وارد کوره تولید زغال شود و در دمای بالا ایجاد سوختن سطحی در زغال کند که این امر دلیل پوک شدن زغال می باشد و نکته قابل توجه دیگر این است که در دمای200 درجه در کوره تولید زغال که در آن زمان اسید زدایی انجام می شود اگر اکسیژن به دیواره های کوره تولید زغال راه پیدا کند و با اسید ایجاد شده واکنش نشان می دهد که این امر عاملی برای ازبین بردن و خوردگی ورق ها خواهد شد.

بک لینک :

آلیاژهای استفاده شده در ساخت کوره زغال ساز صنعتی

 بنابراطلاعاتی که قسمت تحقیقاتی اروند ماشین در مورد تولید کوره زغال ساز صنعتی زغال لیمو و کبابی به دست آوردند به این نتیجه رسیدند که در طراحی چهارچوب و قالب کوره زغال ساز نکاتی را باید رعایت کنیم که آن اتخاب صحیح نوع آلیاژ و پروفیل ها و ورق هایی است که در تولید و ساخت این کوره زغال ساز استفاده می شود. زیرا این کوره زغال ساز صنعتی همیشه در تماس با حرارت می باشد و همچنین شرایط جوی موجود نیز بر این کوره زغال ساز حکم فرماست. در ساخت کوره زغال ساز از پروفیل های صنعتی و نوعی ورق استفاده می شود که این ورق ها از جنس استیل هستند که سبب می شوند که از سوختگی و تنش و زنگ زدن جلوگیری کند. مهندسین اروند ماشین همه متغیر هایی که باعث ایجاد بحران در کوره زغال ساز در برابر حرارت می شوند را بررسی کردند و همه نتیجه های به دست آمده را در تولید و طراحی کوره زغال ساز به کار می برند.

بک لینک :

انواع زغال

 هم اکنون ودر این زمان زغال ها به دسته متفاوت قسمت بندی خواهند شد : 1- زغال قالبی (زغال چوب) 2- زغال سنتی (زغال چینی) 3- زغال فشرده
 1-زغال قالبی : همان طور که از نام آن اشکار است این مدل زغال توسط قالب گیری درست می شود . نخستین موادی که برای تولید این زغال ها استفاده کی شود که حدودا 90% خاک زغال و 50 % آب است و دستگاههای که برای تولید زغال قالبی استفاده می شوند شامل آسیاب ،اکسترود میکسر و خشک کن است . در تولید این نوع زغال اول خاک را به وسیله آسیاب بطور کامل له می کنند و بعد آن را در داخل میکسر با با آب و نشاسته مخلوط خواهند کرد که در اخر این مخلوط را به وسیله اکسترود به شمش های خمیری مانند تبدیل می کنند که این دارای رطوبت هستند که باید بوسیله خشک کن ، رطوبت آن گرفته و خشک شود .
 2- زغال سنتی : زغال سنتی یا زغال چوبی همان زغال رایحی است که با در نظر گرفتن به ماده و مدل چوبی که استفاده می کنند به چند مجموعه مانند زغال قلیانی ، زغال کبابی و ... تقسیم بندی می شوند . برای تولید این گونه زغال احتیاج به کوره ی زغال ساز داریم که به 2 صورت صنعتی و سنتی تولید می شود .
3- زغال فشرده : نام دیگر این زغال ، زغال چینی است (به دلیل اینکه ،اولین بار از چین وارد کشور شده است ) این نوع زغال از مدل های زغال هایی است که نخستین مواد برای تولید آن حاوی پوست گردو،خاک اره و خاک زغال است . برای تولید زغال فشرده در چین از خاک اره چوب بامبو استفاده می شود اما درایران به سبب وجود نداشتن چوب بامبو بیشتر از خاک اره چوب های جنگلی و پوست گردو به شکل ترکیب شده استفاده می کنند . به همین دلیل برای تولید زغال فشرده در ایران احتیاج به دستگاههایی مانند : سرند ،سیستم خشک کننده ، آسیاب ، اکسترود و کره (صنعتی و سنتی ) داریم . در تولید زغال فشرده نخست پوست گردو و خاک زغال را به وسیله آسیاب خرد می کنیم و بعد خاک را با هم مخلوط می کنیم . در مرحله بعد این ترکیب به دلیل وجود رطوبت در آن باید آن را در دستگاه خشک کن قرار بدیم تا رطوبت آن گرفته شود و بعد به وسیله دستگاه اکسترود آن را فشرده سازی می کنیم که به صورت شمش در می آید که بسیار این شمش محکم و قوی است به اصطلاح آنرا شمش بریکت هم می گویند در آخرین مرحله بریکت ها را در داخل کوره قرار می دهیم تا تبدیل به زغال شود .

بک لینک :

مقاله در مورد زغال

 از زمان گذشته آدمی به دنبال راه حل برای تولید انرژی بود تا این انرژی پاسخ گوی گونه های مختلف احتیاج های انسان مانند پخت غذا و گرم کردن محیط زندگی و ... باشد، که یکی از پیش پا افتاده ترین راه ها مصرف کردن چوب همچون سوخت بوده و خواهد بود. در آسان ترین نوع ممکن چوب را به صورت مستقیم گرما و حرارت می دهند تا دمای آن به حدی برسد که آماده شعله ور شدن باشد و انرژی آن به صورت حرارت آزاد شود. اما در زمان های آینده آدمی به این موضوع پی برد که اگر چوب را به طور مستقیم بسوزانیم در زمان کمتری انرژی زیادی تولید می کنیم و همچنین زود هم تمام می شود. این کمبود مصرف کننده گان از چوب همچون منشا تولید انرژی حرارتی باعث شد که راهی را اختراع کنند که این کمبود را از بین ببرد که به پروسه زغال سازی چوب رسیدند. در ادامه این سال ها که زغال کاربرد داشته، در زمینه های مختلفی مصرف شده و متناسب با این مصرف ها معیارهای گوناگونی برای کیفیت زغال به وجود آمده است. چند معیاری که کیفیت زغال را مورد بررسی قرار می دهد شامل : میزان استحکام، ماندگاری، بو، رنگ خاکستری، میزان حرارت و .....

بک لینک :

کوره زغال لیمو بدون دود

 کوره زغال لیمو با گنجایش های 500 کیلوگرم و 1 تن با کیفت ضمانت شده. این کوره زغال به طور مکانیزه، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک به صورت مدل های متوع وجود دارد که دیگر احتیاجی نیست چوب ها را طی ماه ها در معرض هوای آزاد قرار دهیم تا رطوبت آ از بین برود. کارکرد کوره ها به گونه ای طراحی شده که همزمان با پخت چوب، رطوبت موجود در چوب نیز گرفته می شود. کوره زغال لیمو شامل : سیستم حرارت دهی غیر مستقیم و بدون دود است که همچنین شامل سیستم کنترل حرارت اتوماتیکی نیز می باشد، که به دلیل ایجاد نکردن دود میتواند باعث پاکیزگی بیشتر محیط زیست شود که این برخلاف تولید زغال به روش سنتی است که هم زمان بر بود و هم ایجاد آلودگی می کرد. کوره های صنعتی به دلیل دارا بودن راندمان 40 درصدی، مقرون به صرفه تر از کوره های سنتی که دارای راندمان 15 درصدی هستند. به طور کلی میتوان مزایای این کوره زغال را به این صورت خلاصه کرد : آلودگی کم، عدم وابسته بودن به متغییر های جوی، راندمان بالا و کیفیت زیاد. بک لینک :